Riportok : Teljesen más így részt venni egy versenyen.. |
Teljesen más így részt venni egy versenyen..
BiGBeni 2011.07.23. 10:46
Egy hölgyet, Deák Viktóriát kérdeztem, aki Galajda Rolanddal teljesítette a ceredi versenyt, így túl vannak az első nagyobb megméretettésükön.
Szia Viki! Mióta szereted ezt a sportot és hogyan jött az ötlet, hogy kipróbálod Magad navigátorként?
Sziasztok!
A technikai sportok mindig is érdekeltek, de konkrétan hat évvel ezelőtt kezdődött az a bizonyos „fertőzés”, amikor megismerkedtem jelenlegi párommal, akit elég sok versenyre elkísértem, de csak nézők voltunk. Eközben neki elkészült a saját autója, ami hobbiautónak indult, aztán jött az ötlet, hogy el kellene indulni amatőr szlalom versenyeken.
Attól függetlenül, hogy ilyen versenyre nem kell navigátor, szerettem volna átélni az élményt, innentől kezdve egyértelművé vált számomra, hogy szeretném folytatni, mint navigátor kipróbálni magam, ha van rá lehetőség.
Kinek diktáltad az itinert a ceredi versenyen?
A páromnak Galajda Rolandnak, akit minden elfogultság nélkül nagyra becsülök, és tehetségesnek tartok.
Még nagyon kezdőknek mondhatjuk magunkat, hiszen a ceredi volt az első rallysprint, amelyen részt vettünk. Előtte - mint ahogy már említettem - szlalom versenyeken indultunk, a Speed Rally Team szervezésében (Salgótarján külső pályaudvar, Romhány, Vác, Visonta), ahonnan mindig sikerült egy-egy oklevelet, vagy kupát hazahozni!
Talán a váci szlalom sikerült a legjobban: abszolút kategória: 6. hely, saját kategória: 3 hely, és Lada kupa: 2 helyezés.
Milyen előzetes céljaitok voltak a versenyen?
Nem az időeredmény számított hanem, hogy minden szakaszon célba érjünk, az autó ne sérüljön és jól érezzük magunkat.
Egyfajta gyakorlásnak és tapasztalatszerzésnek fogtuk fel, ismerkedtünk az új helyzettel.
Hogy alakult számotokra a verseny?
Igyekeztünk kalandmentesen végigérni, ezért egy-két kanyart elóvatoskodtunk.
Problémának mondható, hogy lefelé az utcai fék elmelegszik, ezért hosszabb féktávokat kellett venni. Ceredről felfelé viszont sokszor vissza kellett váltani, hogy ne fogyjon el az autó. Tajtilaposról visszafelé volt, hogy elvesztettem a fonalat itiner olvasás közben.
Számunkra már az is nagy eredmény, hogy a mezőny legamatőrebb párosaként összetettben a 33. helyen értünk célba. Ami az igazsághoz hozzá tartozik sokat kell még gyakorolnunk, fejlődnünk, hogy jobb eredményt tudjunk elérni.
Ugyan nem kérdezted de az autónk paraméterei:
- gyári karosszéria (nincs műanyag elem)
- zöld szilentes futómű
- 1600 cm3 zsugor motor, gyári porlasztó
- utcai váltó (4 sebesség)
- utcai fék
- lamellás sper differenciálmű
Gondolom azért nem kis izgalom volt benned is, hogy tetszett Neked belülről?
Teljesen más így részt venni egy versenyen, hogy ott ülsz a jobb1-ben, kezedben az itinerrel és amikor felnézel látod azt a sok embert, fotóst, videóst, és közben azért tempó is van…
Az első körben nagyon izgultam, aztán kezdtem megnyugodni, és élvezni a versenyt, de azért megvolt a kellő mennyiségű adrenalin végig. Nagyon nagy élmény!!!
Versenyeztek még együtt majd?
Igen, vannak elképzeléseink a jövőre nézve. Igyekszünk, hogy az anyagi keret is meglegyen hozzá. Következő verseny amin szeretnénk elindulni augusztus végén Vácon kerül megrendezésre, az RTE mezőnyével. Ez egy kicsit komolyabb megmérettetés, prológgal, etappal… stb.
Mint amatőrök reméljük, nem csak a beharangozás, hanem ténylegesen a verseny is ilyen keretek közt lesz megrendezve.
Köszönöm szépen!
Én köszönöm, hogy rám gondoltál mint riportalany!
Gratulálok az oldalhoz, szép munka, sok sikert a továbbiakban!
Köszönet nekik:
LET’S DO IT, Etesi PÁLINKAFŐZDE, Csavar és Zár szaküzlet, Dénes DEKOR és a SZÜLŐK!
|