Riportok : Ahol a technika ördöge korán kel és váltót nyel... |
Ahol a technika ördöge korán kel és váltót nyel...
BiGBeni 2011.07.18. 15:26
Mravik Péter a hétvégén ifj. Kerék György oldalán egy Lada VFTS-sel állt rarjthoz Cereden. Peti a gépátvételtől kezdve az utolsó gyors céljáig minden összefoglalt beszámolójában!
...Ez egy technikai sport és mint tudjuk a technika ördöge ritkán alszik, ráadásul igen korán kel :( .. Talán ezzel jellemezhetném a hétvégén történteket egy mondattal, de kezdjük csak az elejénél...
Szombaton reggel indultunk el a Cered RallySprint első napjára, ahol is adminisztratív és gépátvétel majd edzés következett. Ezt a napot úgy kezdtük, hogy bár az én hibámból igaz, de egy bő órával a kiírt idő előtt érkeztünk meg Ceredre, de legalább nyugodtan fel tudtuk írni a pályát csekély forgalomban és hát inkább legyünk ott előbb, mint később... A hivatalos dolgok elintézése, majd egy eligazítás után megkaptuk a rajtszámunk, aztán gurultunk még 3 kört a pályán, majd jöttünk is haza!
Vasárnap reggel irány a szervízpark, ahol még egyszer átnéztünk mindent majd lassan beálltunk az első gyors várakozói közé...Nagy lendülettel indultunk neki az első gyorsasági szakasznak, ami mindjárt az első két kanyaron be is igazolódott, rájöttünk gyorsan a hideg gumi még igen csak csúszik.. :) Ez a lendület egészen a gyorsasági feléig tartott, ahol egy Bal3-as kanyarból kifelé gyorsítva egész egyszerűen szétrobbant a váltónk, minek következtében az 5 fokozatból 4 mindjárt ki is vette a nyári szabadságát..ők úgy gondolták tovább nem kívánnak részt venni a versenyben a mi nagy bánatunkra... ráadásul az 5. sebesség volt csak, ami valljuk be nem éppen ideális áttételezés hegynek felfele!
Ötödikbe végül nagy nehezen lebaktattunk a gyorsaságiról majd összeszedve egy 20 mp-es hátrányt a kategóriatársakhoz képest.. Mivel nem volt tartalék váltónk megfordult a fejünkben hogy kiállunk, de ekkor egy kedves barátunk Kovács Lóri felajánlotta, hogy mehetünk az ö tartalék váltójával ha letudunk menni.. Szó se esett tovább a feladásról, úgy gondoltuk ez a hátrány behozható, ha sikerül valahogy lejutnunk a szervizbe...
Ez így is történt, a 2. gyorson ismét elrajtoltunk ötödikbe kínkeservesen, de végül is elkapta, és belendültünk.. Olyan igazi túlélő 4.5 km volt ez, mert a váltóba már a fogaskerekeken kívül az olaj is úgy gondolta hogy nem tart velünk, ö a fenti várakozásnál szépen ki is csöpögött mind az utolsó cseppig a földre (persze feltakarítottuk amit tudtunk). Szóval végülis leértünk (ismét egy 20 mp-es hátránnyal) a szervizbe, ahol a fiúkkal kényelmesen kicseréltük a váltót, ettünk, ittunk, beszélgettünk egy jót megtankoltunk és már mentünk is a 2. körre...
A rajtba megbeszéltük, hogy letoljuk rendesen, meglátjuk mennyi van még benne és a többiek, hogy mennek.. Ez a gyors rendben le is zajlott sikeresen felszaladtunk egy 2:40-es idővel a tajtilaposi célba majd fordultunk és jöttünk vissza. Az autó innentől kiválóan működött a gumival játszottunk illetve a légnyomással, mert rengeteget csúszkáltunk, ami a nézők szempontjából nem volt olyan rossz, mert elég tempósan is elúszkált az autó, de ez az időn tekintetében nem volt egy pozitív élmény. Leérkezéskor van ebbe még.. már egy fokkal jobb volt a csúszkálási indexünk, de tudunk még gyorsulni! Esélyek tekintetében a 2. kör után sikerült valamennyit ledolgoznunk a hátrányból, mondhatjuk úgy is kategória 1. és 2. helyén jöttünk le mind a 2 gyorsaságin, ami azért bőven faragott a hátrányunkból..
Az utolsó körre végre minden összeállt, ahogy mi azt az elején terveztünk (kivéve a gumit) és végre úgy autóztunk, hogy az mind látvány szempontjából, mind gyorsaság szempontjából jó ízű volt és közbe a hátárnyunk is egyre csökkent.. Az utolsó gyorsasági lefele volt, ami talán az egész nap legjobb gyorsasági szakasza volt számunkra, bár hagytunk benne így is, de ezt már úgy éreztük mindketten, hogy igen, legalább így kellet volna az elejétől kezdve! Esélyek tekintetében az utolsó gyorsaságiig kategória 1-2 helyét tudtunk jönni végig, így a tetemes hátrányt ledolgozva a maradék 4 gyorsasági alatt behoztuk az autót a kategóriánk 4. helyére, ami szerintem nem egy rossz eredmény ahhoz képest hogy az első két gyorson összeszedtünk majdnem 40 mp-t a többiekhez képest.. Tán fortuna, nem fortuna, babona nem babona, ebben az évben Egerben is, Veszprémben is és most itt is a kategória 4. helyére sikerült behozni az autót, (és lásd még ez is..: 4 gyors alatt 40 mp hátrányt kelet lefaragnunk) szóval ez a 4 -es szám valami miatt most ránk ragadt, ami miatt talán keserű szájízzel távoztunk. Bár csak az anyagi kár jelentős, de sajnos ez épp elég ahhoz, hogy most valószínű az év további versenyeit kihagyjuk. Sajnos anyagilag szponzorok nélkül nehéz lenne folytatni és ez a váltó hiba most nem kellett volna, de így talán jövőre ha mindenki úgy akarja (ott fönt is) és sikerülne egy szponzort állítani csapatunk mellé, akkor valamivel könnyebben tudnánk neki állni és végigcsinálni a bajnokságot, nem így kényszerűségből félbehagyni azt, ami még csak most kezd kiforrni.. A hétvégére visszatérve talán annyit mondhatok még, hogy egy nagyon jó baráti társasággal, nagyon jó hangulatban egy nagyon jó kis versenyen vettünk részt, ami már azért is megérte, hogy végre együtt mentünk a barátainkkal és egy jóízűt autóztunk végre Nógrád megye igazi lordjaival! :):):)
Végezetül köszönjük a bíztatást, köszönöm személy szerint, hogy beülhettem és köszönjük mindenkinek, akik ott voltak és személyükkel emelték a nap színvonalát, ígyekeztünk megfelelni. :)
Mravik Péter
|